2008年5月3日

從2318遠慮......到我的portfolio

這篇文我打得非常小心和著緊,理由明顯不過....

作為兩保既股東,我實在希望它們都發展順利,為我眾股東帶來合理回報(我貪心點,也想國民認識並得到保險既功用,而山東意外正是活生生例子)

而我分配不同量資金係兩間公司,或多或小已說出我對它們發展成功機會率既期望

其實兩間公司發展方向已可以說是南轅北轍,各方blog友已詳談過

眾多blog友中,有對2318深表贊同者(如洋務化管理,金融混業,進取,財務數字 IR較公開等),我對一些分析感贊同

但係q1公佈之前,我已對2318既業務多少有點憂慮(2318支持者請恕本人直言):

1.金融混業 -

我講過,無論是被動還是主動,可能金融混業是2318要走既路. 所謂被動就是說2318係保險業發展空間有限下,去開托另一條路線. Peter Lynch 所講既diworsification,在腦海印象仍深,而diversify其中一個缺點就係將公司有限資源($和人才)分散,變左周身刀....

你可能問點解保險業發展空間會有限?其實唔係整個市場,而係urban market,大城市裏兢爭異常極烈(可參考2318萬能險結算利率一年內由3.5加到5.5%,而分紅支出一年內加左5倍幾),而太保market share已經急起直追,勢有超越前者之感也......

o甘農村哩?暫時睇,未成氣候,再加上diversify用左資源,仲邊有暇兼顧?

這方面,我對2318異常擔心(有小小恨鐵不成鋼之感)

2."進取"

說這點時,可能會得罪很多人(一些還是財經高手),但也只是為了討論而已,更何況我也是2318的stakeholder哩

先說年報,總發覺2318(a,h股)年報資料是非常多,但可能要涵概既三大主業也大,往往我想要知的項目就是沒有透露,一係fuse埋落其他業務中(我最關心的還是保險) 一係就一個大lump sum

反而2628年報每年越見進步,使股東對業務掌握越來越得心應手.當然interim唔出ev係一大遺憾....

另外,綜合賠付率((退保、赔付和准备金三项支出) / 当期保费收入 x 100%) 係我對2318最大既疑問......點解o甘唔stable(可能有人話係為左填番 定息保單個 "tump",但都冇理由個自由度o甘大o架).......就算你今季profit好左,我這個股東又點會訓得安落丫.....

2.馬總作風 -

馬總既出身到發跡史,對2318有興趣者,應該清楚(見平安保险传奇-中国平安成长路径解密)

我唔想用winner's curse哩形容馬總,但近期多項事件,使費之大,股東們不禁汗顏.......



下一篇繼續,歡迎來文賜教討論......



further reading: cory's blog
_

6 則留言:

匿名 說...

what I concern for 2318 for its "outstanding performance" in Q1 is used to boost its share price, especially H shares to raise its capital.

J

匿名 說...

High quality analysis and you are so brave to voice out your concerns re: 2318.

Keep going!

Cory 說...

其實金融混業都唔算太恐怖, 和黃個D 就真係死得.

平保一向都以三大支柱發展, 保險+銀行+資產管理, 看似多元化, 實際上都係集中, 將目光放在客戶身上, 盡量用一個平安品牌去滿足你所有金融服務需求. 事實上國內亦只有平安集團做到類似既野......

我看到比較正面的方向

匿名 說...

剛聽完林sir昨天的分析,對於國壽在第一季的增持銀行股策略,令我意會到平保投資不是如很多人說得這麼利害,還有很重要一點,如果國壽管理層真的如林sir所說在高位不出投連險,這種對顧客的認真態度,你真的不用擔心國壽將來的市場佔有率,難怪平保要混業發展。

匿名 說...

拿,2318同2628邊個係diversify邊個係lateral development,要分得清楚黎睇!個人覺得2628可以linear少少.

匿名 說...

請參閱我之前的評論:
http://hk.myblog.yahoo.com/kevintam1027/article?mid=712

我認為平保混業經營策略是有道理的

至於準備金下調,我認同你的憂慮,但一季的數字不代表什麼,可以再睇多數季的數據